მთავარი

ძიება

ვიდეო

ქვიზები

კონტაქტი

სამუშაო ადგილი სანაპიროზე ყოფნისას - არის თუ არა „მეტავერსი“ მომავალი ინტერნეტ რევოლუცია?

მეტავერსი

წარმოიდგინეთ სამყარო, სადაც შეგიძლიათ შექმნათ თქვენი სამუშაო ადგილის ვირტუალური ვერსია, მაგალითად სანაპიროზე ყოფნისას. კეთილი იყოს თქვენი მობრძანება „მეტავერსზე“: მომავლის ხედვა, რომელიც ფანტასტიკურად ჟღერს, ტექნოლოგიური ტიტანი Facebook-ის დამფუძნებელი მარკ ცუკერბერგი დებს ფსონს ინტერნეტის ევოლუციაში მორიგ დიდ ნახტომში.

სამეცნიერო ფანტასტიკის მწერალმა ნილ სტეფენსონმა ტერმინი „მეტავერსი“ შემოიღო 1992 წლის წიგნში „თოვლის კრახი“ ვირტუალური სამყაროს აღსაწერად. ამ ვირტუალურ სამყაროში მთავარი გმირი, ჰირო პროტაგონისტი, ყიდულობს, ურთიერთობს და ამარცხებს რეალურ მტრებსაც თავისი ავატარის საშუალებით.

უნდა აღინიშნოს, რომ პანდემიის დროს თანამშრომლები დაიღალნენ ვიდეო კონფერენციებით, ცუკერბერგი კი განსაკუთრებით აღფრთოვანებულია იმ იდეით, რომ თანამშრომლები შეიძლება შეიკრიბნენ ვირტუალურ ოთახში, რომელიც ისინი წარმოიდგენენ, რომ თითქოს პირისპირ იქნებიან.

Facebook-მა დიდი ინვესტიცია ჩადო იმ ტექნოლოგიაში, რომელიც საშუალებას მისცემს ადამიანებს წარმოიდგინონ თავი იმ ადგილას, სადაც ფიზიკურად არ იმყოფებიან.

რა არის „მეტავერსი“?

კომპანიაში „მეტავერსს“ განმარტავენ, როგორც ონლაინ სამყაროს, სადაც ადამიანებს ვირტუალურ გარემოში შეუძლიათ თამაში, მუშაობა და კომუნიკაცია, ამ „სამუშაოს“ შესასრულებლად კი მათ სპეციალური ყურსასმენების გამოყენება მოუწევთ. ეს კი იმისთვის, რომ სამუშაო პროცესში დასაქმებულებმა კონკრეტული მითითებები თავად Facebook-ის დამფუძნებლისგან - მარკ ცუკერბერგისგან მიიღონ, რომლის იდეაც იყო „მეტავერსის“ განვითარება.

Facebook-ს ამ სიახლის შემოღება ბოლო პერიოდში განვითარებული სკანდალის შემდეგ დასჭირდა: კომპანიისთვის რეგულაციების გამკაცრებას უფრო და უფრო ხშირად ითხოვენ, რეგულაციები კი მსოფლიოში ერთ-ერთი წამყვანი სოციალური ქსელის გავლენებს მკვეთრად შეამცირებს.

ახალი კრეატიული, სოციალურ-ეკონომიკური შესაძლებლობების განვითარების პოტენციალი ექნება.

facebook ე.წ. „მეტავერსის“ შესაქმნელად ევროკავშირში მომდევნო 5 წელიწადში 10 ათას ადამიანს დაასაქმებს.

ახალი პროექტისთვის 50 მილიონი აშშ დოლარია გამოყოფილი, თუმცა არაა გამორიცხული, დროთა განმავლობაში პროექტის დაფინანსება კიდევ გაიზარდოს. კონკრეტული ვადა, როდის დასრულდება „მეტავერსზე“ მუშაობა, ამ ეტაპზე განსაზღვრული არ არის, Facebook-ის ადმინისტრაციაში აღნიშნავენ, რომ იდეის სრულად განხორციელებას შესაძლოა, 10-15 წელიც კი დასჭირდეს.

კრიტიკოსები კი ამბობენ, რომ Facebook-ის ახალი პროექტის დაანონსება კომპანიის რეპუტაციის აღდგენას და მიმდინარე მოვლენებისგან ყურადღების გადატანას ემსახურება.

არის თუ არა „მეტავერსის“ კონცეფცია ინტერნეტის მომავალი?

Epic Games–ის აღმასრულებელი დირექტორი ტიმ სვინი აღნიშნავს, რომ ხალხი დაიღალა იმით, თუ როგორ მუშაობს დღევანდელი ინტერნეტი. ის ამბობს, რომ ინტერნეტის სოციალური მედიის ეპოქამ, მარკ ცუკერბერგის ფეისბუკის ხელმძღვანელობით, გამოყო კომერცია ფართო აუდიტორიისგან, შეაგროვა მომხმარებლები და მიაწოდა მათ კომპანიის არჩევის საშუალება, რომელიც იქნებოდა სამიზნეებზე გათვლილი.

მეტავერსის“ განსაზღვრის უმარტივესი გზა არის ევოლუცია იმის შესახებ, თუ როგორ ურთიერთობენ მომხმარებლები ინტელექტუალურ თვისებებთან და ერთმანეთთან ინტერნეტში.

სვინისთვის „მეტავერსი“ იქნება გაფართოებული, ციფრული კომუნიკაციური სივრცე, სადაც მომხმარებლებს შეუძლიათ თავისუფლად დაუკავშირდნენ ერთმანეთს ისე, რაც თვითგამოხატვის საშუალებას მისცემს, ეს ადამიანებში სიხარულს გამოიწვევს.

ეს იქნება ერთგვარი ონლაინ სათამაშო მოედანი, სადაც მომხმარებლებს შეეძლებათ შეუერთდნენ მეგობრებს, რომ ითამაშონ, უყურონ ფილმს Netflix–ის საშუალებით და შემდეგ შესთავაზონ ეს მეგობრებს.

სვინის თქმით, ეს არ იქნება რეკლამებით დატვირთული საინფორმაციო არხი, რომელიც წარმოდგენილია ისეთი პლატფორმებით, როგორიცაა Facebook-ი.

„მეტავერსში“ არ მოხდება რეკლამების გაშვება. ისინი აპირებენ თავიანთი „მანქანის“ რეალურ დროში ჩაშვებას და თქვენ შეძლებთ მსოფლიოს გარშემო მის ტარებას. ისინი აპირებენ იმუშაონ განსხვავებული გამოცდილების მქონე ადამიანებთან ერთად, რათა უზრუნველყონ სიახლის გავრცელება მთელ მსოფლიოში“, - განაცხადა ტიმ სვინმა.